佛光山人間佛教研究院
佛光山人間佛教研究院
佛光山人間佛教研究院
佛光山人間佛教研究院
登入/ 加入會員 登入/ 加入會員

交流平台

五大熱題

人間仏教と中国仏教の未来

人間仏教と中国仏教の未来

仏教が中国に伝えられ、仏典の翻訳・流布が開始されたのは、西暦紀元2 世紀、後漢の桓帝の時代からである。......この過程において、時代の変化に対応しながら、仏教は中国固有の思想・信仰を取り込み、故地のインドの仏教とは異なるすがたを見せるようになった。

人間佛教的有情觀

人間佛教的有情觀

有情是眾生輪迴之因,也是修道增上之助緣。眾生因有苦樂之受,故能感知向上增上之迫切。而此輪迴之因即十二因緣,然二乘與菩薩對此有著極大差異之對應。

佛教徒對農曆七月的正確認知

佛教徒對農曆七月的正確認知

佛教卻說七月是最好的,星雲大師說明七月是孝道月,祈願在這個時間,大家努力功德回向,廣結善緣

每一個人自己都是神明

每一個人自己都是神明

現在,中國憲法裡有所謂的五大宗教:佛教、基督教、伊斯蘭教、道教等;這許多的宗教在中國的社會裡流傳,由於政治人物的愛惡,也由於人民思想的複雜,致使這許多宗教都互有消長。但基本上,中國人民相信「天地良心」,相信「因果報應」,相信「舉頭三尺有神明」,相信「輪回」、「業障」……。在全中國,佛寺、道觀、教堂,可以說各個城市都有,你怎麼可以說中國人沒有宗教呢?

Humanistic Buddhism: Responding to Contemporary Developments

Humanistic Buddhism: Responding to Contemporary Developments

Today, the study of consciousness has become a major part of cognitive science and Buddhist meditation has found a home in science labs. Having made it to these sites of new technology, in some ways, meditation has been moved from being viewed as a metaphysical experience to the mainstream of science and quantitative analysis.

最新發表

Humanistic Buddhism: Responding to Contemporary Developments

2018/1/12   Lewis R. Lancaster

Today, the study of consciousness has become a major part of cognitive science and Buddhist meditation has found a home in science labs. Having made it to these sites of new technology, in some ways, meditation has been moved from being viewed as a metaphysical experience to the mainstream of science and quantitative analysis.

人間仏教と中国仏教の未来

2018/1/12   木村清孝

仏教が中国に伝えられ、仏典の翻訳・流布が開始されたのは、西暦紀元2 世紀、後漢の桓帝の時代からである。......この過程において、時代の変化に対応しながら、仏教は中国固有の思想・信仰を取り込み、故地のインドの仏教とは異なるすがたを見せるようになった。

人間佛教的生死觀

2018/1/12   釋慧開

生死的玄機
自從人類有史以來,面對生死的問題,就有下列一連串的問題不斷地被提出:有情的生命是一世?還是三世?生死的歷程是有限?還是無盡?生命是造物主之所創?抑或自然發生的?死後是否仍有靈性的生命存在?或是就此一了百了?這些都是千古以來的疑難與謎題。